I vår artikkelserie «Suksesshistorier» treffer du tidligere studenter hos Active Education som har lykkes i yrket som Personlig Trener.

Denne uken presenterer vi dyktige Mads Jørgensen, som tok sin PT-utdanning hos oss i 2012. Les Fredriks opplevelse av å være Active Education-student og hva han har gjort for å skape sin karriere som personlig trener.

1. Hvilket studie gikk du, og hva synes du om Active Education?

Jeg har min PT-utdannelse fra Bali gjennom Active Education. Å delta på dette har vært en av de beste avgjørelsene jeg har gjort. Med høyt utdannede forelesere med praktisk erfaring i faget, så skapte de et trygt og godt miljø i lære i. Personlig vil jeg anbefale Active Education til alle.

 

2. Hvor jobber du nå, og hvor lenge har du arbeidet som PT?

Jeg har jobbet som personlig trener siden tidlig 2012, hvor jeg har bred erfaring både fra kommersielle og private sentere. I dag så jobber og drifter jeg mitt egent gym i lag med en kollega og sammarbeidspartner, Espen. Hvor vi holder til ved Bryn i Oslo.

 

3. Hva har vært din strategi for å lykkes som PT?

Min strategi for å lykkes som PT var i starten to ting: synlighet og tilgjengelighet. Jeg tilbrakte mye tid på senteret hvor jeg jobbet. Jeg kom tidlig på dagen og ble til sendt på kveld, hvor det største målet hva å lage relasjoner til flest mulig mennesker på senteret. På grunn av dette ble jeg den første de valgte å gå til når de enten lurte på noe om trening, eller om de skulle trenge hjelp. I tillegg, så ble jeg førstevalget for mange av de ansatte, når de trenge å henvise til noen som kunne svare på kunders spørsmål. Dette bidro til booking av kundemøter, som igjen ledet til salg.

4. Hva er din beste tips for PT-er som skal lykkes i dag?

4) Tålmodighet og kontinuitet. Det tar tid å bygge seg opp, det er ikke å legge under en stol, og det er derfor det er så viktig å tenke i et stort perspektiv. Alt for mange gir seg for tidlig fordi de ikke får en umiddelbar avkastning av arbeidet de legger inn. Det er viktig å huske at alt en gjør, enten om det er å bygge relasjoner eller å hjelpe folk, er å så et frø. De blir kanskje ikke kunden din umiddelbart, men du vet aldri når de føler behovet for hjelp, og da er det fint at du er den første de tenker på.

Les mer om studiet som Mads gikk HER.

Del