Aktivering av brukerkonto hos Universitetet i Innlandet
Når innbetalingen av semesteravgiften er registrert og semesterregistreringen er fullført, må du aktivere deg som student på universitetets selvbetjeningsportal: https://konto.inn.no
OBS! Dersom du ikke oppga ditt mobilnummer eller din e-postadresse da du søkte studieplass, må du registrere dette i Studentweb under Min profil (høgskolen bruker mobilnummer i forbindelse med aktivering).
Hvodan aktivere brukerkonto – spol frem til 2.44 i vedlagt video:
- Velg «Aktivere konto». Registrerer du deg med fødselsnummer – engangskode sendes på SMS til deg som du benytter for aktiveringsprosessen.
- Etter aktivering, får du tildelt brukernavn (= studentnummeret ditt),
- Lag nytt passord. Brukernavnet og passordet vil gjelde for Canvas, StudentWeb og alle andre IT-systemer hos høgskolen.
- Når alt er klart kan du logge på Canvas her: https://www.inn.no/it-brukerstotte/canvas/
Studieportalen – Canvas
- https://inn.instructure.com
- Tilgangen til emne-rommene åpnes opp 20. januar – inntil da vil Canvas se blank ut.
- Følg med på kunngjøringen i Canvas for informasjon om møte(r) og læringsaktiviter.
- Gjør deg kjent med læringsportalen Canvas. Vi vil gjennomgå hvordan vi skal bruke Canvas på oppstartsmøtet (se møte invitasjon i Kunngjøringer). Dette er et digitalt-møte, så du skal ikke møte opp fysisk.
Studentbevis-App (Digitalt studentbevis, kun for deg med studiepoeng):
- Last ned appen fra App Store (iOS) eller Google Play (Android), søk etter «Studentbevis» fra utvikleren «Computas». Logg inn med vanlig brukernavn og passord som du opprettet ved aktivering av brukerkonto.
- Denne kan benyttes hos bl.a. studentsamskipnadene og kollektivtransportselskaper for å få studentrabatt, f.eks. på buss og tog.
- Studenter på nettbaserte studier som har behov for studentkort kan bestille dette ved å følge lenken: https://foto.inn.no/. Det og mer informasjon om studentkort finnes på denne siden.